Dallmayr Vending & Office v PETROLmagazínu
Již deset let soupeří benzinové pumpy v ČR i SR v rámci celooborové soutěže PETROLawards o prestižní titul DALLMAYR – Čerpací stanice roku. Při této příležitosti jsme rozmlouvali s René Sionem, ředitelem společnosti Dallmayr Vending & Office, která soutěž podporuje od jejího počátku. Zároveň je tradičním partnerem PETROLsummit, kde dekoruje vítězné provozovatele nejlepších čerpacích stanic.
Proč vaše společnost spojila své jméno právě s touto soutěží?
Společnost Dallmayr vždy kladla a klade důraz na kvalitu a vysoký standard. Vnímáme důležitost této soutěže, která podporuje a motivuje čerpací stanice ke zkvalitňování poskytovaných služeb.
Co přináší spojení vašeho jména s kláním o nejlepší čerpací stanici v republice vítězné čerpací stanici a jejímu provozovateli?
Rádi jdeme do projektů, které mají smysl, a jsme potěšeni vždy, když můžeme přispět k vysokému standardu. Kladné ohlasy spokojených motoristů jsou pak pro nás i pro provozovatele tou nejlepší odměnou a utvrzují nás v tom, že je třeba služby neustále vylepšovat. Pokud zákazník na svých cestách dostane vysoký standard nabízených služeb a vychutná si svůj šálek kávy, nemá důvod se příště zastavit jinde…
Kam se podle vás posunuly kávové požadavky a preference zákazníků?
Již několikátým rokem sledujeme stoupající poptávku zákazníků po kvalitních produktech napříč všemi obory, kávu nevyjímaje. Motoristé si na své cestě rádi odpočinou v hezkém prostředí u šálku dobré kávy, za kterou jsou ochotni zaplatit odpovídající cenu, přičemž právě kvalita a značka kávy mnohokrát rozhoduje, na jaké čerpací stanici se rádi opakovaně zastaví.
Jak se za posledních deset let podle vás čerpací stanice změnily z pohledu kultury konzumace kávy?
Za posledních deset let došlo k velmi výraznému posunu v kultuře pití kávy, zákazníci jsou mnohem náročnější a provozovatelé ČS na tuto situaci musí reagovat. Vzrůstajícím trendem stále zůstává obliba pravého espressa podávaného pokud možno do šálku přímo na místě, případně káva s sebou do papírových To-Go pohárků. Své místo mezi zákazníky mají také příchuťová cappuccina a stále více zákazníků vyhledává i kvalitní čaje. Vše výše zmiňované Dallmayr svým obchodním partnerům, potažmo motoristům, nabízí jako standard.
Vždy je určitě na našich čerpacích stanicích ohledně prodeje kávy co zlepšovat (v porovnání např. s Bavorskem), co ale asi nejvíce? V Bavorsku mají vynikající kvalitu rychlého občerstvení – počínaje skvělými tradičními wursty, konče špičkovou kávou. Právem si za to nechají dobře zaplatit – káva se zde prodává za 2,5 až 3,5 Eura. Mnoho čerpacích stanic již dnes disponuje velmi kvalitními přístroji/ kávovary a dbají i na kvalitní značku kávy. Neméně důležitou součástí je však každodenní péče o kávovar a servisní zázemí, které je třeba vyžadovat po provozovateli ČS ve spolupráci s poskytovateli zařízení. Dallmayr věnuje této oblasti velkou pozornost, jelikož víme, že se vložené úsilí vrátí v podobě spokojených zákazníků a zaslouženého zisku pro provozovatele čerpací stanice.
Co byste popřál provozovatelům čerpacích stanic z pozice předního distributora značkové kávy?
Provozovatelům bych popřál nejen mnoho spokojených zákazníků, ale také aby měli dobrý tým, který má vždy oči otevřené, chuť do práce a dost sil a energie jít neustále kupředu.