Nejdůležitější je proškolený personál

Na co si dávat pozor při výběru kávy?

Káva musí být čerstvě namletá a samozřejmě musíme myslet na to, co od kávy očekáváme – zda chceme připravovat kvalitní espresso, kávový koktejl nebo snídaňovou kávu. Osobně preferuji na přípravu espressa kávové směsi ze 100% arabici. Kávové společnosti nabízejí kávové směsi s příměsí robusty, které jsou určeny dle mého názoru spíše pro širokou veřejnost. Díky příměsy robusty totiž káva ztrácí svůj přirozený jemný nádech kyselosti. Snídaňová káva je velmi jemná, na její přípravu používáme kávu s hrubším mletím.

Jak zvýšit prodej kávy?

Podle mého názoru je velmi důležité, jak a v jakém prostředí kávu podáváme. Nebudeme podávat kávu stejně v kavárně jako v restauraci. Když jde člověk do kavárny, očekává perfektně připravený nápoj, který ho nezklame a je vždy jak chuťově, tak vzhledově stejný. Také hodně záleží na rozmanitosti nabídky v nápojovém lístku a na vzdělanosti obsluhy v daném podniku. Baristé by se neměli bát experimentovat a zkoušet připravovat své vlastní originální nápoje pro obohacení kávového sortimentu ve svých provozovnách, díky nimž se budou zákazníci rádi vracet.

Co by mělo splňovat kvalitní espresso?

Espresso je to, čemu se říká káva, alespoň mezi znalci, protože jiná káva vlastně neexistuje. Velké espresso by mělo být správně připravené ze 14 g kávy. Ve světě existuje nezisková organizace, která se snaží vzdělávat v oblasti kávy a také klade důraz na to, jakou kávu konzumovat. Tedy správné espresso má být připraveno ze 7 g kávy, vody o teplotě 93 – 96°C, tlakem 9 barů. Káva by měla být v kávovaru 20 – 25 vteřin a nápoj by neměl přesáhnout objem 25 ml. Takto připravený nápoj Vašemu zdraví rozhodně neuškodí.

Mnoho podnikatelů, kteří si otevřou kavárnu, nemají příliš rozsáhlé informace o práci s kávou. Co byste jim doporučil, aby se vyhnuli začátečnickým chybám?

Nejdůležitější je řádně proškolený personál. Ten by v žádném případě neměl dávat klientovi špatně připravenou kávu. Důležité je, aby nápoj byl připravován vždy ve stejné kvalitě. To znamená, že ve středu musí zákazník dostat stejně chutnou kávu jako v sobotu.

Zdroj: www.svetobchodu.cz