Auta s vůní kávy

Specifický obor, ve kterém společnost Dallmayr působí, klade nároky nejenom na jejich vozový park, ale i na služby, které od LeasePlanu využívají. O distribuci kávy i modernizaci firmy se staletou tradicí jsme si povídali s ředitelem české pobočky René Sionem.

Můžete ve stručnosti popsat činnost vaší firmy?

Firma Dallmayr byla založena v Německu před více než třemi sty lety a za tu dobu se vypracovala v jednoho z největších světových zpracovatelů a distributorů kávy. Kromě toho má naše firma druhou divizi jménem Vending&Office zaměřenou na samoobslužný prodej potravin a nápojů. Distribuujeme a spravujeme automaty na kávu, potraviny a nápoje umístěné například na benzínových stanicích, nádražích ale i ve výrobních podnicích a kancelářích.

Jak se tradiční firmě vašeho typu daří vypořádat s nároky moderní doby?

Dallmayr držel krok s vývojem technologií odjakživa a tento trend promítáme do všech oblastí naší činnosti. Jedním z posledních projektů bylo například rozšíření skladovacích a distribučních kapacit naší centrály v Jesenici, kde jsme na logistické centrum nainstalovali fotovoltaickou soustavu s bateriovým úložištěm. Během slunečných dnů je tak centrum energeticky soběstačné a dokonce dodává přebytky do veřejné distribuční sítě.

Předpokládám správně, že i na váš byznys v poslední době dopadla světová pandemie?

Samozřejmě nás zasáhla, hlavně co se týče firemního života a života našich zaměstnanců. Více než 10 tisíc techniků, kteří se starají o naše přístroje a automaty, musí každý den dojíždět do podniků a firem a fungovat v rámci všech ochranných opatření. Čistě v byznysu se nám díky šíři záběru podařilo její dopad zmírnit. Obory HORECA zaznamenaly obrovský propad, na druhou stranu nám stouply prodeje navázané na dopravu a prodeje kávy do maloobchodu šly celosvětově nahoru téměř o 30 %. V průměru vývoj našeho byznysu v podstatě kopíruje pohyby v české ekonomice.

Jak vypadá váš vozový park?

Náš vozový park čítá v současnosti asi 130 vozidel, 90 jich máme pronajatých od LeasePlanu na operativní leasing. Jednu třetinu z toho tvoří velká užitková vozidla, třetinu malá užitková vozidla, pickupy a třetinu vozy osobní. Co se týče značek, poslední dobou jsme zakotvili u PSA. V naší nákladní flotile jezdí hodně Boxerů a Jumperů. Citroeny jsme používali i jako osobní auta, pak jsme začali využívat i hybridní Toyoty.  Pro pohyb v centrech měst jsou ekologičtější a měly také výhodu, že s nimi bylo možné parkovat na modrých zónách. Tuto podporu bohužel například v Praze magistrát z mně nepochopitelných důvodů zastavil, uvidíme tedy, jestli budeme dražší hybridy nadále využívat.

Hodí se vám tedy, že můžete díky LeasePlanu skladbu parku pružně měnit?

Ano, to je určitě výhoda. Snažíme se ale přesouvat i automobily v rámci společnosti a vždy tak využít plnou délku leasingového období.

Má váš obor podnikání nějaké další speciální nároky na vozový park?

Část vozidel musí být uzpůsobená převozu potravin. Především jde o chlazené vestavby nebo instalované chladící boxy, kde ukládáme zboží, které doplňujeme do našich automatů.

Jak dlouho už vaše spolupráce s LeasePlanem trvá a jak jste s ní spokojeni? Spolupracujeme už asi deset let, což samo o sobě svědčí o naší spokojenosti. Vždy je ale co zlepšovat. Náš obor je poměrně specifický, takže jako zákazník například potřebujeme kromě běžných leasingových služeb i konzultace. Doporučení jaké vozy a jaké technologie na trhu by pro nás mohly být přínosem. Oceňujeme, že kolegové z LeasePlanu jsou většinou proaktivní a sami přicházejí s návrhy řešení. Nečekají, až se po nich začneme ptát my.

Text: Jiří Holubec

Zdroj: LeasePlan Magazín